Strona główna » Aktualności » Aktualności

Aktualności

Konferencja „Social Media – wolność nieograniczona?”

29-10-2010
Organizator Konferencji
Partner Główny Konferencji
Organizator Konferencji

8 listopada 2010 r. w Warszawie w Sali Balowej Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Krakowskie Przedmieście 32 odbędzie się konferencja „Social Media – wolność nieograniczona?” w ramach „Debat PR” organizowanych przez Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Organizatorami konferencji są: Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerem Głównym Konferencji jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Prelegenci odpowiedzą na pytania dotyczące mediów społecznościowych, zastanowią się, co sprawia, że internauci tak chętnie posługują się social media i dlaczego marketerzy oraz specjaliści ds. public relations wykorzystują ten kanał komunikacji w planowanych przez siebie kampaniach. Rozważaniu poddana zostanie prawdziwość hipotezy, mówiącej o tym, że social media to nie tylko nowe narzędzia, a  już  rewolucja komunikacyjna.

Uczestnicy konferencji  zastanowią się m.in. czy social media są dziś barierą, czy wsparciem dla public relations. Będą dyskutować  o  etyce mediów społecznościowych, social media policy, geolokalizacji i znaczeniu marki oraz fan pagów. Zostanie również poruszony temat skuteczności i pomiarów efektów tego rodzaju komunikacji oraz teorii radykalnej transparentności i anonimowości w social media. Wykłady wygłoszą  przedstawiciele świata nauki, mediów i środowiska public relations: prof. Jerzy Olędzki, prof. Ryszard Kluszczyński, dr Ewa Hope, Marta Szczepańska, Łukasz Dębski, Szymon Sikorski, Łukasz Łuczak, Marek Wróbel, red. Piotr Bratkowski, Sebastian Bykowski oraz Marcin Jagodziński. Goście zaprezentują wyniki własnych badań i case studies. Konferencja będzie także okazją do wręczenia Pani dr Ewie Hope  prestiżowej nagrody branżowej „Łeb PR”.

Udział w konferencji jest bezpłatny, o przyjęciu do grona uczestników decydowała kolejność zgłoszeń. Limit miejsc został już wyczerpany.

IDEA KONFERENCJI:

„Nowe media nie są pomostem między człowiekiem a naturą; są naturą.”
Marshall McLuhan

Media społecznościowe wypełniają naturalną potrzebę socjalizacji. Korzystanie z portali typu: Facebook, Golden Line czy Twitter stało się dziś powszechną formą spędzania wolnego czasu; to nowy styl życia wielu ludzi. Relacje tworzone w sieci wydają się być coraz bardziej trwałe, głębokie i niezafałszowane, a kontakt pomiędzy internetowymi przyjaciółmi trwa już niemal całą dobę.

Serwisy społecznościowe nadają także nową jakość stosunkom z osobami, które znamy osobiście - zamieszczając wpisy, zdjęcia czy filmy w czasie rzeczywistym użytkownicy Internetu dzielą się tym, co aktualnie myślą, przeżywają, czego doświadczają w życiu realnym. W ten sposób nawiązu-je się  niezwykła więź, która zbliża do siebie internetowych przyjaciół, wzmacnia siłę ich relacji.

 Social media mają dużą wartość. Jedną z najważniejszych to ułatwienie funkcjonowania społecznego nawet najbardziej nieśmiałym. Portale społecznościowe umożliwiają np.: pokonanie dokuczliwych dla osób niepełnosprawnych barier fizycznych, związanych m.in. z ograniczeniem mobilności, dają możliwość kontaktu z drugim człowiekiem bez wychodzenia z domu. Z drugiej jednak strony - social media pozwalają na przejęcie kontroli nad własnym wizerunkiem - kreowaniem tzw. personal brand. To, kim jesteśmy w oczach innych, kreujemy sami - m.in. dzięki Facebookowi. Social media stały się także pierwszym punktem kontaktu i zdobywania informacji o danej osobie - obojętnie, czy to na stopie prywatnej, czy służbowej.

Badacze Internetu zauważają, że powoli zaciera się granica pomiędzy realnością a wirtualnością, te dwa światy przenikając się tworzą współczesny, może najbardziej autentyczny, multikulturalny Hyde Park, w którego przestrzeni każdy może w sposób prawie nieograniczony zaprezentować myśli i poglądy, nawet najbardziej kontrowersyjne. Część z nich twierdzi, że nie powinno używać się terminu "internauta", ponieważ staje się on zbyt ogólny - "internauta" powoli znaczy "człowiek", "obywatel". Niektórzy ze współczesnych psychologów "biją na alarm" i przestrzegają przed „zaprzyjaźnianiem się w sieci”, obawiając się uzależnień od cyberprzestrzeni i niebezpieczeństw związanych z utratą prywatności. Jednak Facebook w lipcu 2010 r. miał 500 milionów użytkowników, których liczba z dnia na dzień rośnie w bardzo szybkim tempie.

Twórca Facebooka, Marc Zuckerberg, jest zwolennikiem teorii "radykalnej transparentności", a na prywatność - jego zdaniem - nie ma miejsca w XXI wieku. W ten trend  wpisują się także portale geolokalizacyjne, pozwalające łączyć doświadczenie social mediów ze światem realnym i konkretnym miejscem w przestrzeni rzeczywistej.

Co zatem  sprawia, że media społecznościowe są tak bardzo popularne wśród współczesnych internautów, jakie potrzeby zaspokaja nowa forma komunikacji? Spróbujemy odpowiedzieć na te  i wiele innych pytań podczas konferencji.

Dodatkowych informacji udziela:

dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
tel. 602 44 55 96, mail: dariusz@tworzydlo.pl

 

2012 Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Skwer Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 5 lok. 2U, 01-015 Warszawa

tel. 608 187 780 email: , biuro prasowe:
Realizacja: Ideo CMS Edito Powered by: