Strona główna » Oddziały PSPR » PSPR Oddział Śląsk » Projekty

Projekty

Media społecznościowe w komunikacji marki

Media społecznościowe w komunikacji marki- tak brzmiał temat kolejnego spotkania śląskiego oddziału PRPS, które odbyło się 10. kwietnia br. w Katowicach.
 
Podczas spotkania można było wysłuchać trzech wystąpień:
 
Kuba Nagórski z agencji kreatywnej kręci się!, wygłosił prelekcję, w której porównywał marketing tradycyjny z internetowym. Odpowiedział również na pytanie, czy warto inwestować w tradycyjne metody komunikacji oraz wskazał trendy, jakie obowiązywać będą w mediach społecznościowych w  najbliższych miesiącach.
 
Magdalena Giertuga z agencji kreatywnej kręci się!, poruszyła kwestie różnorodności i potencjału kanałów komunikacji w social media. Omówione zostały najpopularniejsze media społecznościowe, ich zastosowanie, a także możliwość uzyskania informacji zwrotnej dzięki narzędziom mierzenia efektywności oferowanym przez portale. 
 
Marcin Rutkowski z i-sklep.pl w swoim wystąpieniu zaprezentował przykłady dobrych i złych działań prowadzonych w mediach społecznościowych oraz zanalizował strategie wybranych marek.
 

Śląski PSPR podsumował dotychczasową działalność

 

12 lipca w katowickim klubie Marchołt odbyło się spotkanie podsumowujące działanie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations na Śląsku. Spotkanie poza częścią oficjalną miało charakter integracyjny. Uczestnicy w wesołej atmosferze do późnych godzin wieczornych rozprawiali na tematy związane z branżą PR na Śląsku.

 

Spotkanie rozpoczął Krystian Dudek, pełniący funkcję Przewodniczącego Zarządu PSPR o. Śląsk. Przedstawił dotychczasowe dokonania Stowarzyszenia, plany na przyszłość, a przede wszystkim pogratulował i podziękował wszystkim, którzy w ostatnim roku angażowali się w prace PSPR-u.

 
- Bieżąca kadencja obfitowała w wiele interesujących wydarzeń które spotkały się z zainteresowaniem szerokiego grona osób zajmujących się PR, reklamą czy marketingiem w naszym regionie. Zorganizowaliśmy kilkanaście spotkań merytorycznych z cenionymi praktykami z branży, rozpoczęliśmy współpracę z innymi organizacjami branżowymi oraz z uczelniami. – mówi Krystian Dudek, przewodniczący PSPR O. Śląsk i dodaje – Bardzo nas cieszy zwiększająca się liczba członków PSPR. Jest to potwierdzenie tego, że nasze działania są dobrze oceniane i stanowią zachętę do dalszej aktywności w śląskim PR.
 
W zarządzanie śląskiego oddziału PSPR w obecnej kadencji, zasiadali także poza Krystianem Dudkiem, Maria Buszman-Witańska, Dorota Sobel-Adamska, Michał Sobiło i Małgorzata Sznicer. Wszystkie osoby rotacyjnie obejmowały stanowiska w zarządzie.
 
Śląski PSPR patronuje także wydarzeniom konferencjom i kongresom o tematyce PR, współpracuje z uczelniami wyższymi i krzewi wiedzę na temat PR. Przykładem może być zakończona wielkim sukcesem I edycja studiów podyplomowych „Public relations – nowoczesna komunikacja w praktyce” zorganizowanych we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. Niedawno rozpoczęła się rekrutacja na drugą edycję i po kilkunastu dniach została skompletowana niemal cała pierwsza grupa zajęciowa. Informacje o studiach znaleźć można na stronie www.podyplomowepr.pl 
 
Trwa także rekrutacja na drugi kierunek przygotowany przy współpracy członków śląskiego PSPR - Kreacja i Organizacja Spotkań, Imprez i Szkoleń w Górnośląskiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości im. K. Goduli w Chorzowie.
Okres jesienny zaowocuje dalszą ofensywą śląskich piarowców. Planowana są liczne działania mające za zadanie utrzymać dotychczasową wysoką aktywność Stowarzyszenia.
 
- Z pewnością będziemy kontynuować cykliczne spotkania tematyczne w hotelu Angelo. Dzięki nim mamy okazję co miesiąc spotykać się w gronie kilkudziesięciu pasjonatów public relations. Rozpoczniemy także projekt adresowany do śląskich studentów. Przy współpracy uczelni chcemy zrealizować projekt „PSPR Tour” i odwiedzić z wykładami zainteresowane uczelnie. Będziemy także wspierali organizacje społeczne. Liczymy, że dzięki tym i wielu innym działaniom upowszechnimy wiedzę na temat public relations, czego efektem będzie zwiększenie wśród firm i instytucji świadomości potencjału jaki niesie ze sobą profesjonalnie stosowany PR - dodaje Krystian Dudek.
 
Spotkanie, na które zaproszenie przyjęli również śląscy dziennikarze zakończyło się wielkim PR-owym grillowaniem, którego nie popsuła nawet kapryśna pogoda. Uczestnicy z ogrodu gościnnego klubu Marchołt przenieśli się do podziemi klubowych, a tam w gorącej i wesołej atmosferze dyskutowali do późnych godzin.
 
Wkrótce zaprezentowana zostanie relacja filmowa ze spotkania. Maksymilian Godek, właściciel firmy MaxGodek Eventfilm w ramach nawiązanego ze śląskim PSPR partnerstwa, będzie od tej pory przygotowywał reportaże ze spotkań Stowarzyszenia. Informacja o publikacji filmu umieszczona zostanie na stronie PSPR oraz na łamach profilu oddziału na Facebooku

Czy piarowiec potrzebuje coachingu?

Czy piarowiec potrzebuje coachingu? Na to pytanie odpowiedzieli sobie uczestnicy  kolejnego spotkania członków i sympatyków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk, które odbyło się 7 marca br. w Katowicach.

 
Prelegentki, Joanna Cisek-Dąbrowska i Aleksandra Skwara, doświadczone i utytułowane trenerki, dzieliły się swoją wiedzą na temat coachingu proponując uczestnikom aktywny udział w warsztatach i ucząc, jak przy pomocy odpowiednich narzędzi można trenować autocoaching. Jeszcze raz przekonaliśmy się, że jeśli piarowiec chce się rozwijać, dokonywać pozytywnych zmian w budowaniu relacji, osiągać sukcesy, powinien znać podstawowe zasady coachingu i umiejętnie komunikować się z samym sobą.

Strategia jest konieczna

15 lutego gościem śląskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations był Adam Łaszyn. Uczestnicy bardzo licznie wzięli udział w spotkaniu ze znakomitym gościem, który poprowadził wykład dotyczący kwestii przydatności strategii PR. Spotkanie odbyło się pod kontrowersyjnym tytułem: Strategia jako fetysz w polskim PR. A jak być powinno?. Adam Łaszyn jednoznacznie stwierdził, że strategia jest konieczna, ale tylko taka, która jest dobrze, rzetelnie i profesjonalnie przygotowana. Spotkanie prowadziła dr Maria Buszman-Witańska (PSPR, UE Katowice). Spotkanie odbyło się w hotelu Angelo w Katowicach, a relację ze spotkania wykonał niezastąpiony MAXGODEK EVENTfilm - dziękujemy.
 
Chcesz zobaczyć jak wyglądało spotkanie i dowiedzieć się więcej o strategiach PR -  zapraszamy 

Śląski Babilon w PSPR

Temat współczesnego wizerunku polskich kobiet w mediach, jego ewolucji i wpływu na procesy społeczne i język, omawiany na marcowym spotkaniu członków i sympatyków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oddział Śląsk  wywołał gorącą dyskusję. Atmosfera była burzliwa a padające w dyskusji  argumenty nie zawsze były satysfakcjonujące dla oponentów.

Nasze zaproszenie przyjęły: Wioleta Niziołek – dziennikarka, zastępczyni redaktora naczelnego Echa Miasta, Agnieszka Pasternak – przewodnicząca Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej i Halina Sobańska – radna, prezeska stowarzyszenia Aktywne Kobiety z Sosnowca.

Punktem wyjścia do dyskusji były wyniki badań upublicznione w ostatnim czasie przez Pressservice i Instytut Monitorowania Mediów.

Zarówno wśród zaproszonych gości, jak i publiczności występowały różnice zdań na temat roli i pojmowania feminizmu, podejścia do zasad, którymi kieruje się ruch walki o prawa kobiet.  Nie wszyscy akceptowali używanie neologizmów w odniesieniu do zawodów lub funkcji pełnionych przez kobiety, uważając szukanie nowego języka za przejaw dziwactwa nieadekwatnego do skali problemów z jakimi polskie kobiety muszą się borykać.


Zgodzono się, iż po transformacji ustrojowej a później, po Kongresie Kobiet, problemy społeczne stawiane przez to środowisko nabrały większego znaczenia poprzez nagłośnienie spraw przez media. Apelowano, aby kobiety w coraz szerszym kontekście sięgały po stanowiska  dające władzę i pieniądze tak, aby bez kobiet nie podejmowano żadnej istotnej społecznie decyzji.

Mimo że, patrząc na sprawę historycznie, wizerunek polskiej kobiety w ostatnich latach bardzo się zmienił, wiele jest do zrobienia przed środowiskami feministycznymi – mówi Małgorzata Sznicer, wiceprzewodnicząca PSPR Oddział Śląsk. Wojujące feministki powinny pozbyć się agresji medialnej tak, aby negatywne konotacje związane dzisiaj z feminizmem przestały funkcjonować.

PSPR dla organizacji pozarządowych

Polskie Stowarzyszenie Public Relations Oddział Śląsk we współpracy ze Stowarzyszeniem Wzajemnej Pomocy Bona Fides przygotowało szkolenie z zakresu public relations specjalnie dla członków i pracowników organizacji pozarządowych województwa śląskiego. Szkolenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, wzięło w nim udział ponad 50 osób z 35 różnych stowarzyszeń i fundacji.


W programie szkolenia znalazły się, wybrane przez organizacje pozarządowe, zagadnienia z zakresu: strategii i planów PR, internet PR oraz relacji z mediami, w aspekcie organizacji pozarządowych. Zajęcia poprowadzili członkowie i sympatycy PSPR Oddział Śląsk: Agnieszka Bednarczyk (prowadząca agencję Strategia.FM - Event Marketing i Public Relations Agency), która zwróciła uwagę na potrzebę spójnego budowania wizerunku organizacji w każdym z jej zakresów działalności.  Marcin Janowski (prowadzący agencję SPACE PR), który przedstawił praktyczne narzędzia z zakresu internet PR, a także Maciej Zremba, który przedstawił złote zasady zachowania przedstawicieli organizacji pozarządowych w stosunku do mediów.


Pomysłodawczynią spotkania była dr Maria Buszman-Witańska z Zarządu PSPR Oddział Śląsk, jak mówi: “działalność organizacji pozarządowych profesjonalizuje się. Na rynku jest ich coraz więcej i są one coraz większe – pod względem budżetów, ilości pracujących na ich rzecz osób, klientów, współpracujących podmiotów. Dlatego liczy się efektywność organizacji, nie wystarczy to, że są i „jakoś” sobie radzą. Do jeszcze lepszego osiągania celów w III sektorze przydatne są narzędzia z zakresu public relations, jako te, które wspierają strategiczne cele organizacji, pomagają zarządzać komunikowaniem, budowaniem relacji oraz wizerunkiem organizacji.”
Szkolenie odbyło się 12 stycznia 2012 w hotelu ANGELO w Katowicach. Hotel Angelo jest partnerem spotkań PSPR Oddział Śląsk.

 

Prezentacje ze spotkania
Strategie i plany PR - Agnieszka Bednarczyk (sympatyk PSPR Oddział Śląsk, agencja Strategia.FM - Event Marketing i Public Relations Agency)

Internet PR - Marcin Janowski (członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk, agencja SPACE PR)
Relacje z mediami - Maciej Zaremba (członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk)

Uczestnicy szkolenia dla organizacji...
Agnieszka Bednarczyk podczas szkolenia...
Marcin Janowski zdradza tajniki...
Maciej Zremba szkoli z zakresu relacji...

Społeczna odpowiedzialność biznesu na spotkaniu w Katowicach


Stało się już tradycją, iż na przedświąteczne, ostatnie w danym roku spotkanie Polskie Stowarzyszenie Public Relations Oddział Śląsk zaprasza gości reprezentujących instytucje, które potrafią dzielić się zgromadzonym kapitałem i doświadczeniem oraz angażować się w niesienie pomocy lokalnym społecznościom. Spotkanie, które odbyło się 15 grudnia 2011 roku w katowickim Hotelu Angelo, zostało poświęcone zagadnieniom związanym ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR).
 
Gościem honorowym był Marszałek Województwa Śląskiego Pan Adam Matusiewicz (na zdjęciu), który przedstawił cele powołanej w 2011 Rady ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy Marszałku województwa śląskiego. W spotkaniu uczestniczyli również Pan Krzysztof Kaczmar - Dyrektor Fundacji Kronenberga oraz Pan Tomasz Weiss reprezentujący bank Citi Handlowy. 
 
Podczas prezentacji przedstawione zostały najważniejsze obszary działalności Fundacji, która korzystając z własnego doświadczenia i bliskiej współpracy z bankiem, za priorytet stawia podnoszenie wiedzy finansowej społeczeństwa polskiego. Cel ten realizuje prowadząc liczne programy edukacyjne kierowane do szerokiego grona Polaków. Jak powiedział Krzysztof Kaczmar: „Racjonalne podejmowanie decyzji finansowych oraz wzrost świadomości w zarządzaniu pieniędzmi i budżetem domowym wpłynie zarówno na poprawę poziomu życia Polaków jaki i funkcjonowanie całej gospodarki”.
 
Zaprezentowano także pozostałe obszary zaangażowania Fundacji, w tym przede wszystkim działania na rzecz popularyzacji wolontariatu pracowniczego, ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego oraz rozwoju społeczności lokalnych. Uczestnicy spotkania obejrzeli krótkie filmy dokumentujące prowadzone programy, w tym program prezentujący wkład Fundacji w projekt identyfikacji miejsca pochówku wybitnego astronoma Mikołaja Kopernika. 
Marszałek Województwa Śląskiego Adam...
Wystąpienie Krzysztofa Kaczmara,...
Marszałek Województwa Śląskiego Adam...

PRawne aspekty PRacy PRowca: relacja ze spotkania śląskiego oddziału PSPR

 

17 listopada odbyło się kolejne z cyklu spotkań śląskiego oddziału PSPR. W pierwszej części rozmawiano na temat prawnych aspektów pracy piarowca, natomiast druga część spotkania poświęcona była strategii promocyjnej Katowic.

  

Dyskusja na temat prawa w branży PR wywołała liczne reakcje i gorącą dyskusję zgormadzonych gości. Najwięcej wątpliwości budziła kwestia zabezpieczania przez piarowców praw do zgłaszanych potencjalnym klientom pomysłów. Robert Rajczyk wyjaśniał również szczegóły regulacji dotyczących prawa przedruku materiałów tekstowych i zdjęciowych, wykorzystania utworów muzycznych podczas imprez firmowych oraz ochrony wizerunku w kontaktach z mediami.


Część poświęcona strategii promocji Katowic okazała się równie intrygująca. Prezentowane wyniki badań w wielu obszarach zaskoczyły słuchaczy. Okazało się bowiem, że wizerunek Katowic oczami mieszkańców miasta, aglomeracji i całego kraju budzi wiele kontrowersji. Co ważne, członkowie i sympatycy PSPR mieli okazję jako pierwsi zapoznać się z efektami badań, bowiem ich oficjalna prezentacja dopiero przed nami.


- Listopadowe spotkanie, poprzez swój bogaty program, było najdłuższym z tegorocznych. Cieszy nas również, że liczba zainteresowanych udziałem stale rośnie. Kilkadziesiąt osób aktywnie obradujących przez trzy godziny to prawdziwy powód do zadowolenia oraz potwierdzenie trafności wyboru prelegentów i tematów. A już dziś wszystkich zainteresowanych tematem Społecznej Odpowiedzialności Biznesu zapraszamy na grudniowe spotkanie. Poza tradycyjną porcją wiedzy o Public Relations na uczestników czekać będzie również świąteczny poczęstunek - podsumowuje Krystian Dudek, członek zarządu PSPR Śląsk.

Listopadowe spotkanie śląskiego PSPR -...
Małgorzata Sznicer (PSPR) i Michał...
Spotkanie i dyskusję z drem Robertem...

Społecznie odpowiedzialny biznes po śląsku

 

W województwie śląskim została powołana Rada do spraw Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Jest to pierwszy tego typu organ na szczeblu regionalnym w Polsce. Do uczestnictwa w pracach Rady zostali zaproszeni członkowie zarządu PSPR Oddział Śląsk.

 

Członkowie Zarządu PSPR Oddział Śląsk działają w ramach dwóch zespołów: ds. promocji i ds. edukacji. Przewodniczącą zespołu ds. promocji została Małgorzata Sznicer, aktualna prezes zarządu śląskiego PSPR, tym samym została członkiem Rady ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. W praca zespołu wspierać ją będzie sekretarz – Dorota Sobel-Adamska. Wiceprzewodnicząca Maria Buszman-Witańska oraz członek zarządu Krystian Dudek weszli w skład zespołu ds. edukacji.

 

Rada stanowi organ opiniotwórczo-doradczy Zarządu Województwa Śląskiego i ma za zadanie pełnić rolę inicjatora przedsięwzięć służących popularyzacji zasad CSR oraz promotora społecznie odpowiedzialnych postaw i upowszechniania dobrych praktyk.

 

Członkami Rady są przedstawiciele wojewódzkich struktur reprezentatywnych organizacji związkowych i organizacji pracodawców oraz radni sejmiku wojewódzkiego, a także przedstawiciel Wojewody Śląskiego, dyrektorzy Wydziałów Urzędu Marszałkowskiego oraz zaproszeni przedstawiciele firm i organizacji pozarządowych z regionu. Do realizacji regulaminowych zadań rady powołano 4 zespoły robocze: do spraw edukacji, do spraw promocji, do spraw zrównoważonego rozwoju oraz do spraw małych i średnich firm i rzemiosła.

 

Więcej informacji na temat Rady: www.csr.slaskie.pl

Internet PR - globalne trendy, śląskie przykłady

 

Nowy sezon, nowe tematy, nowe miejsce. Tak w skrócie można powiedzieć o pierwszym spotkaniu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk, które odbyło się 13 października 2011 roku w Hotelu Angelo w Katowicach. Tematem otwierającym cykl spotkań był Internet PR – globalne trendy, śląskie przykłady.


Na samym początku spotkania padło pytanie, skąd właściwie wzięło się logo firmy Apple? Jedna z teorii mówi, że Steve Jobs pracował latem w sadzie jabłkowym i był wielbicielem firmy nagraniowej Beatlesów - Apple Records. Uważał, że jabłko jest najdoskonalszym owocem. Dlatego też, razem ze Stevem Woznaki, postanowił, że firma, którą stworzą będzie nazywała się po prostu Apple. Ta anegdota była wstępem do dalszej części prezentacji. Kolejne postawione przez Marcina Młodożeńca pytanie brzmiało: dlaczego PR kocha portale społecznościowe? Odpowiedź jest bardzo prosta – dają one możliwość obustronnej komunikacji, która pozwala na budowanie jakże cennych relacji. Dzięki portalom społecznościowym informacje stają się bardziej wiarygodne.


Następnie omówione zostały fora internetowe, które, jak podkreślał wielokrotnie Prelegent są niezwykle trudne do okiełznania. Ich głównym celem jest zwiększenie świadomości marki, zbudowanie relacji oraz wykreowanie wizerunku eksperta.


W końcu przyszedł czas na najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy – Facebook. Młodożeniec przypomniał, iż wspomniany Facebook swoją popularność zdobył dzięki grze – Farm Ville, która polegała na zajmowaniu się gospodarstwem rolnym, zbieraniem punktów oraz zapraszaniem do gry znajomych, dzięki czemu gracz zyskiwał możliwość powiększenia swojego gospodarstwa. Dzisiaj Facebook tylko w Polsce ma aż 7 milionów użytkowników.


Jedno jest pewne – Internet PR to nie tylko serwisy społecznościowe, tylko cała gama narzędzi, których celem jest angażowanie oraz motywowanie użytkowników do wejścia w interakcję z marką. Dobrym przykładem polskiej kampanii wykorzystującej tego typu działania jest przytoczona na zakończenie spotkania kampania marki Tymbark – „Operacja: Kapsel". Prowadzona przez 2 miesiące, wykorzystująca dziesiątki kanałów komunikacji internetowej zaangażowała setki tysięcy użytkowników.

 

Gościem spotkania był Marcin...
"Internet PR - globalne trendy, śląskie...
Jak skutecznie wykorzystywać Internet w...

Pomiar skuteczności działań Public Relations


Pierwsze w 2011 roku spotkanie PSPR Oddział Śląsk na temat pomiaru skuteczności działań Public Relations odbyło się 24 lutego w tradycyjnie gościnnym centrum konferencyjnym Hotelu Qubus Katowice.


Gościem spotkania, które poprowadził Krystian Dudek był dr Dariusz Tworzydło - były prezes PSPR, obecnie członek Rady Nadzorczej PSPR. Licznie zgromadzeni uczestnicy mieli okazję wysłuchać prelekcji na temat barometru komunikacji i macierzy celów wizerunkowych. Temat mierzenia efektów działań PR okazał się na tyle interesujący, że po zakończeniu wystąpienia licznie zebrani goście aktywnie włączyli się w dyskusję na temat sposobów i technik oceny skutków swojej codziennej pracy.


Dariusz Tworzydło przekonywał, że barometr komunikacji jest narzędziem informatycznym spajającym realizowane projekty w danej firmie, pomagającym w tworzeniu porównań międzyokresowych. Pozwalającym odpowiedzieć na pytanie czy i jak zmieniły się relacje wewnętrzne i zewnętrzne na przestrzeni lat. Barometr pozwala też na tworzenie szablonów ankiet i baz pytań umożliwiających ocenę wizerunku firmy. Macierze celów wizerunkowych to zaś metoda pomiaru zmian na polu wizerunkowym firm.


Liczne pytania i dyskusja jaką wywołał temat spotkania przyniosła cenne, warte zapamiętania wnioski. Bezwzględnie nie powinno gwarantować się klientowi ilości publikacji, gdyż jest to sprzeczne z Kodeksem Etyki PR. Można zagwarantować rzetelność, uczciwość, a także ilość przygotowanych materiałów, które następnie będą rozdystrybuowane do mediów. Drugim istotną kwestią jest to, co można zagwarantować klientowi? Przede wszystkim uczciwość i rzetelność włożoną w wykonanie konkretnych działań.


Po spotkaniu wszyscy członkowie i sympatycy PSPR mieli okazję do nabycia książek autorstwa dra Dariusza Tworzydły w promocyjnych cenach.

Spotkanie PSPR Śląsk - Pomiar...
Dariusz Tworzydło podczas swojej...
Prowadzący spotkanie - Krystian Dudek
Zebrani goście - od lewej Maria...
Zarząd PSPR Śląsk z Dariuszem...
Dariusz Tworzydło i Krystian Dudek...
Uczestnicy spotkania, na pierwszym...

Społeczna odpowiedzialność Biznesu, czyli jak firmy i instytucje mogą pomagać potrzebującym?


Ostatnie, świąteczne spotkanie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations w 2010 roku dotyczyło Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i tego jak Firmy, uwzględniając swoje strategie PR mogą pomagać potrzebującym.


Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji Przemysława Sobieszczuka, prezesa Debra Polska - Kruchy Dotyk, który przedstawił zasady pozyskiwania funduszy na działalność organizacji non- profit. Wystąpienie Przemysława Sobieszczuka wzbogacone było licznymi praktycznymi przykładami działań, dzięki czemu zebrani słuchacze mogli lepiej zrozumieć ideę działań z obszaru CSR. Uczestnicy mieli także okazję wysłuchać prelekcji Bożeny Giemzy – dyrektor ds. public relations Centrum Misji i Ewangelizacji Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego oraz przedstawicieli Fundacji Mam Marzenie - Michała Kraina oraz Sebastiana Uzara.

Po zakończeniu prezentacji prowadząca spotkanie Maria Buszman-Witańska zaprosiła do dyskusji na temat narzędzi PR wykorzystywanych w działalności społecznej. To świąteczne spotkanie PSPR, organizowane jak zwykle w hotelu Qubus Katowice, pozwoliło na chwilę refleksji nad połączeniem działań wizerunkowych firm z pomocą niesioną osobom potrzebującym.

 

PR-owcy w oczach dziennikarzy


Grudniowe spotkanie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk przysporzyło wielu emocji, zarówno tych związanych z zimową aurą powodujących problemy komunikacyjne, jak i emocji związanych z tematem konferencji: PR-owcy w oczach dziennikarzy.


O tym co denerwuje dziennikarza prasowego w kontaktach z PR-owcami opowiedziała redaktor Beata Sypuła (Polska Dziennik Zachodni). Warto zapamiętać, że z pozoru tak prosta czynność jak sposób zatytułowania maili, ma istotny wpływ na to, czy zostaną one przeczytane i czy dziennikarz zainteresuje się wiadomością, która jest w nich zawarta. Kilka zabawnych, lecz niezwykle pouczających anegdot z pracy dziennikarza telewizyjnego przytoczyli także reprezentujący redakcje telewizyjne redaktorzy Grzegorz Żądło (TVSilesia) i Krzysztof Bąk (TVP Katowice). Lider portalu MMSilesia - Jacek Tomaszewski skupił się natomiast na specyfice współpracy z portalami internetowymi.

Tradycyjnie pod koniec spotkania, moderator – Michał Sobiło – oddał głos publiczności. Ważnym punktem spotkania okazała się dyskusja, podczas której uczestnicy wprost pytali o nurtujące ich niuanse związane ze współpracą PR-owców i dziennikarzy. Owocem spotkania jest przygotowany przez Prelegentów mini poradnik, podpowiadający jak efektywnie współpracować z mediami.

Spotkanie, które tradycyjnie odbyło się w gościnnych progach hotelu Qubus Katowice poprowadził Michał Sobiło, a w dyskusji aktywnie uczestniczyli licznie zgromadzeni goście i pozostali członkowie Zarządu śląskiego oddziału PSPR.
 

Spotkanie poświęcone relacjom inwestorskim


21 października 2010 w jednej z sal konferencyjnych Hotelu Qubus Katowice odbyło się zapowiadane za pośrednictwem portalu Facebook, spotkanie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations poświęcone: relacjom inwestorskim.


Jakie znaczenie mają działania PR w biznesie opowiedzieli reprezentujący spółkę Tauron PE.: Marcin Lauer - szef Biura Relacji Inwestorskich, redaktor naczelny Polska Energia i Paweł Gniadek, dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR. Tradycją już stała się wyjątkowo duża frekwencja na spotkaniach PSPR. Przybyli goście mogli zapoznać się z historią powstania Spółki TAURON Polska Energia S.A., wcześnie występującej pod nazwą Energetyka Południe S.A., strategią promocyjną oraz szczegółami dotyczącymi debiutu giełdowego Spółki. Sporo uwagi poświęcono także na budzące duże zainteresowanie uczestników - omówienie działań promocyjnych poprzedzających wejście na giełdę.

Spotkanie poprowadził Michał Sobiło. Dodatkową atrakcją był przeprowadzony na zakończenie spotkania konkurs z nagrodami, dotyczący wystąpienia Prelegentów.
 

Jak prowadzić nowoczesną kampanię wyborczą?


Jak prowadzić nowoczesną kampanię wyborczą, nie tylko przed wyborami? Co polityk powinien wiedzieć aby odnieść sukces wyborczy? oraz jak dokładnie wyglądała kampania prezydencka Bronisława Komorowskiego? To niektóre z tematów poruszone na konferencji otwierającej sezon spotkań Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk.   
   

28 września 2010 roku w auli Akademii Ekonomicznej w Katowicach gościliśmy Geralda Abramczyka, jednego ze współtwórców kampanii prezydenckiej Ronalda Regana oraz Adama Matusiewicza, wicewojewodę śląskiego z ramienia Platformy Obywatelskiej, znającego kulisy kampanii prezydenckiej Bronisława Komorowskiego. Adam Matusiewicz jako pierwszy przedstawił krótką analizę kampanii Bronisława Komorowskiego, a także przytoczył klika historii, które miały miejsce w śląskim sztabie wyborczym.

Po wystąpieniu wicewojewody, Małgorzata Sznicer – moderator spotkania – poprosiła o zabranie głosu Geralda Abramczyka, który swoje wystąpienie zaczął od przedstawienia amerykańskiego podejścia do spraw organizacyjnych kampanii prezydenckich. Z tej części wykładu warto zapamiętać, że najważniejsza jest motywacja wyborców oraz odpowiedź na pytanie: dlaczego mam głosować właśnie na tego kandydata? Druga część wypowiedzi poświęcona była ocenie prowadzenia kampanii w Polsce. Gerald Abramczyk nie szczędził słów pochwały ale i krytyki w stosunku do Bronisława Komorowskiego, jak również Jarosława Kaczyńskiego.    

Pod koniec spotkanie licznie zebrani słuchacze mieli możliwość zadawania pytań zaproszonym gościom, z której skorzystało wiele osób. Pytania były trafne i nawiązujące do dalszej dyskusji. Wrześniowe spotkanie można uznać za bardzo dobrą praktyczną lekcję amerykańsko-polskiego stylu prowadzenia kampanii prezydenckich.
 

„ePR i social media”


Jak działa pierwszy śląski newswire, jak pracę specjalisty public relations mogą ułatwić biura prasowe online oraz w jaki sposób budować relacje z otoczeniem z użyciem social media to pytania na które odpowiadali prelegenci spotkania „ePR i social media” zorganizowanego 15 czerwca 2010 roku w katowickim hotelu Angelo.


Spotkanie kierowane było do specjalistów PR i komunikacji. O InSilesia.pl, nowym portalu wyłącznie o wydarzeniach związanych ze Śląskiem, a także pierwszym śląskim newswire opowiadała Anna Fudali, koordynator projektu InSilesia.pl. Korzyści z wykorzystania biur prasowych online sprzężonych z pierwszym śląskim newswire przedstawiał Michał Wojciechowski, prezes encja.com. Paweł Loedl, Strategy Planner w Pride&Glory Interactive mówił natomiast o szerokim wykorzystaniu w komunikacji mediów społecznościowych.

„ePR i social media” było ostatnim spotkaniem tematycznym PSPR Oddział Śląsk przed wakacjami.
 

2012 Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Skwer Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 5 lok. 2U, 01-015 Warszawa

tel. 608 187 780 email: , biuro prasowe:
Realizacja: Ideo CMS Edito Powered by: