Strona główna » Projekty PSPR » PRawdziwy PR

PRawdziwy PR

Aktualności

Z początkiem 2015 roku ruszyła druga edycja programu. Informacje nt. wykładów już wkrótce na naszej nowej stronie internetowej. 

Cele i założenia konferencji PRawdziwy PR

Konferencja PRawdziwy PR ma na celu propagowanie wiedzy z zakresu Public Relations i etycznych postaw w tej dziedzinie. Polega na organizowaniu na terenie całego kraju otwartych, bezpłatnych wykładów poświęconych tematyce PR. Do udziału w projekcie zapraszane są uczelnie wyższe, które następnie goszczą ekspertów PSPR wygłaszających prelekcje pod przewodnim tematem: Co to jest PR i na czym polega praca w branży. Każdy, kto chce dowiedzieć się czym jest PRawdziwy PR może wziąć udział w wybranym wykładzie. Lista terminów, miejsc i tematów znajduje się poniżej.
 
W ostatnim czasie obserwujemy liczne nadużycia związane z błędnym pojmowaniem i interpretowaniem terminu Public Relations. Wiele osób nie wie na czym właściwie polega praca PR-owców, a ponieważ nie znajduje odpowiedzi na to pytanie zaczyna wierzyć w funkcjonujące mity na temat branży. Dlatego postanowiliśmy przeprowadzić ogólnopolską akcję społeczno-edukacyjną – wyjaśnia Krystian Dudek, Członek Rady Nadzorczej PSPR, Członek Rady Etyki PR, pomysłodawca i koordynator akcji  – Bardzo nas cieszy przychylność wszystkich, do których zgłaszamy się w tej sprawie. Uczelnie zapraszają nas na wykłady udostępniając swoje aule, media branżowe zaoferowały wsparcie promocyjne, a eksperci deklarują swoje zaangażowanie merytoryczne.
 
Podziękowania dla Galerii Andrzeja Mleczki za udostępnienie grafiki – www.mleczko.pl.
 

Dołącz do nas na Facebooku

 
Wszystkich zainteresowanych udziałem lub wsparciem projektu PRawdziwy PR zapraszamy do kontaktu: tel. 502 852 042

Nagrody i wyróżnienia

Projekt otrzymał wyróżnienie specjalne LEW PR 2013 za szczególne zasługi dla branży PR w zakresie edukacji.

Gala Lwy PR 2013- nagrodzeni
od lewej - A. Kajda, K. Dudek., L....
Prezes PSPR Szymon Sikorski, Aleksandra...
LEW PR 2013
Wręczenie Lwa 2013

Zespół wspierający projekt

 

Dorota Sobel-Adamska, Aleksandra Kajda, Mateusz Czech, Robert Tarnowski, Krystian Dudek  

Terminy wykładów i prelegenci

 

Konferencja obejmie swoim zasięgiem całą Polskę. Eksperci i wykładowcy zapowiedzieli już wykłady m.in. w Katowicach, Chorzowie, Warszawie, Wrocławiu, Rzeszowie, Bytomiu, Koszalinie, Olsztynie, Zielonej Górze, Sosnowcu, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Pruszczu Gdańskim, Gliwicach. 

 

19 marca 2013 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach PRawdziwy PR: Co to jest PR i na czym polega praca w branży PR - Krystian Dudek
16 kwietnia 2013 Uniwersytet Wrocławski PRawdziwy PR - czyli jak odnieść sukces piarowy i czym różni się polityk od proszku do prania - Krystian Dudek
24 kwietnia 2013 Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach   PRawdziwy PR: jak PRomować kulturę - Krystian Dudek
30 kwietnia 2013 Uniwersytet Gdański PRawdziwy PR i wizerunki w polityce. wykład dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku UG - dr Beata Czechowska-Derkacz

 

9 maja 2013

Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Instytut Filologii Polskiej, Katedra Lingwistyki Kulturowej i Komunikacji Społecznej

 

Kryzys - zagrożenie czy szansa? Prawdziwy PR - Marek Skała

9 maja 2013 ELSA Katowice, Wydział Prawa i Admninistracji UŚ PRawdziwy PR: Czy PRawnicy potrzebują PR-u? Jak wykorzystać możliwości PR-u i być jak Gerry Spence. - Krystian Dudek
15 maja 2013 Uniwersytet Śląski w Katowicach PRawdziwy PR: Co to jest PR i na czym polega praca w branży PR - Krystian Dudek
20 maja 2013 Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu  PRawdziwy PR: Co to naprawdę jest PR? Jak przygotować i realizować skuteczną strategię Public Relations? 
22 maja 2013 Międzygórze, Letnia Szkoła Młodych Andragogów i Poradoznawców organizowana przez Dolnośląską Szkołę Wyższą, Polską Akademię Nauk i Uniwersytet Zielonogórski oraz NTP PRawdziwy PR – Wiesław Gałązka
3 czerwca 2013 Politechnika Koszalińska PRawdziwy PR: czyli porcja wiedzy i praktyki na temat public relations, aby złamać stereotyp wizerunku szczura i chomika - dr Monika Kaczmarek-Śliwińska

 

4 czerwca 2013, godz. 17:00

Uniwersytet Warszawski, Budynek Zarządu Samorządu Studentów, ul. Krakowskie Przedmieście 24 (Mały Dziedziniec Kampusu Głównego UW), sala nr 200 PRawdziwy PR: Public Realations PR to nie tylko notki prasowe. Kilka twarzy PRawdziwego PR-u  - Magdalena Selewant-Różycka (PSPR/UPC Polska), Magdalena Dobosz (Fundacja Kronenberga), Zbigniew Lazar (PSPR/Modern Corp.), Marcin Jańczuk (PSPR/Metrohouse)
październik 2013  Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie PRawdziwy PR: Co to jest PR i na czym polega praca w branży PR - Krystian Dudek
październik 2013 Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera w Krakowie Dariusz Tworzydło, Krystian Dudek
listopad 2013 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie dr Wojciech K. Szalkiewicz
15 listopada 2013  Uniwersytet Rzeszowski Zbigniew Chmielewski - wykład "Prawdziwe Public Relations"
Krystian Dudek - warsztaty komunikacji kryzysowej"Tygrys w kryzysie"
21 listopada 2013 Uniwersytet Ekonomiczny w Rybniku Czarna magia polityków kontra PRawdziwy PR - Krystian Dudek 
21 listopada 2013 Uniwersytet Medyczny w Warszawie
sala nr 8, Centrum Biblioteczno-Informatyczne, godz. 11.30
Organizator: Marcin Jańczuk - Przewodniczacy PSPR na Mazowszu

5 lutego 2014

Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie, ul. Sportowa 29, Aula B im. prof. zw. dr hab. Lucyny Frąckiewicz "Public Relations - moda czy konieczność? Co PR może dać Twojej firmie, instytucji i Tobie samemu." - Krystian Dudek 
5 marca 2014 Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera w Krakowie, ul. Westerplatte 11, aula główna

12.00 Dariusz Tworzydło „Czynniki sukcesu w procesie budowania własnego wizerunku”

13.00 Sebastian Chachołek „Marketing polityczny”

14.00 Krystian Dudek „PR w XXI wieku. Co robić, czego unikać i czego się spodziewać.”

5 marca 2014

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ul. Podchorążych 2, sala 444

9.00 dr Dariusz Tworzydło „Czynniki sukcesu w procesie budowania własnego wizerunku” 10.00 Sebastian Chachołek „Marketing polityczny”

11.00 Krystian Dudek „PR w XXI wieku. Co robić, czego unikać i czego się spodziewać.”

 

Galeria

Galeria zdjęć z wybranych wykładów PRwawdziwego PR

PRawdziwy PR w Katowicach Wykład K....
PRawdziwy PR w Katowicach Wykład K....
PRawdziwy PR w Koszalinie. Wykład dr...
PRawdziwy PR w Krakowie. Wykład M....
PRawdziwy PR w Krakowie - Wykład M....
PRawdziwy PR w Sosnowcu. Wykład K....
PRawdziwy PR w Sosnowcu. Wykład K....
PRawdziwy PR w Sosnowcu Wykład K. Dudka...
PRawdziwy PR Pruszcz Gdanski Wykład dr...
PRawdziwy PR w Warszawie- UW
PRawdziwy PR w Warszawie (U....
PRawdziwy PR w Warszawie - goście...
PRawdziwy PR we Wrocławiu. Wykład K....
PRawdziwy PR we Wrocławiu - Young PR....
PRawdziwy PR w Rzeszowie. Wręczanie...
PRawdziwy PR w Katowicach K. Dudek...
Chwila przed wykladem PRawdziwego PR...
Wyklad M. Różyckiej w ramach...
Wykład dr Moniki Kaczmarek-Śliwinskiej...
Wykład Marcina Jańczuka podczas...
Zbigniew Chmielewski podczas wykładu...
Zbigniew Chmielewski, Krystian Dudek i...
Zbigniew Chmielewski o PRawdziwym PR w...
Krystian Dudek podczas warsztatów z...
Paweł Kuca i Krystian Dudek - PRawdziwy...
Słuchacze PRawdziwego PR w Rzeszowie
Krystian Dudek podczas wykładu - Czarna...
Aula UE w Rybniku wypełniła się niemal...
Krzysztof Wodecki - organizator wykładu...
Wśród uczestników wykładu rozlosowano...
Słuchacze z Rybnika byli bardzo aktywni...
Krystian Dudek - podczas wykładu z...
Krystian Dudek podczas wykładu...
Public Relations - moda czy...
Krystian Dudek podczas wykładu...
Gala Lwy PR 2013- nagrodzeni
od lewej - A. Kajda, K. Dudek., L....
Prezes PSPR Szymon Sikorski, Aleksandra...
LEW PR 2013
Wręczenie Lwa 2013

PRawdziwy PR w mediach

 

Informacje

Organizator: Polskie Stowarzyszenie Public Relations

 

Patron Merytoryczny: Zakład Komunikacji Społecznej Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego

   
Eksperci projektu i wykładowcy
  • Krystian Dudek
  • Szymon Sikorski
  • Zbigniew Lazar
  • dr Dariusz Tworzydło
  • Luiza Jurgiel
  • dr Monika Kaczmarek-Śliwińska
  • Marcin Jańczuk
  • Wiesław Gałązka
  • Marek Wróbel
  • Dominik Kaznowski
  • dr Marek Zimnak
  • Marek Skała
  • dr Beata Czechowska-Derkacz
  • dr Wojciech K. Szalkiewicz
  • Jan Matysik
  • Bohdan Pawłowicz
  • Krzysztof Jakubiak
  • Sebastian Bykowski
  • Sebastian Chachołek
  • Zbigniew Chmielewski

 

Na uczestników wykładów czekają nagrody książkowe ufundowane przez: Wydawnictwo Newsline, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, prof. dra hab. Stanisława Michalczyka (UŚ), Sebastiana Chachołka, Marka Skałę, Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu, dr Beatę Czechowską-Derkacz (UG), prof. UE dra hab. Krzysztofa Gajdkę (UE Katowice), Wyższą Szkołę Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach, Press-Service Monitoring Mediów

 

Ponadto redakcja Press ufundowała 5 prenumerat miesięcznika. 

Partnerzy konferencji

 

 

       

 

 

Galeria Andrzeja Mleczki

   

 

 

           

 

Patroni medialni

 

 

     
             
       

 

Akcję wspiera

 

O konferencji PRawdziwy PR powiedzieli

 

Konferencja PRawdziwy PR to odpowiedź na pojawiające się w przestrzeni publicznej, nieprawdziwe i krzywdzące branżę opinie. Część z nich wynika z niewiedzy, dlatego, by to zmienić rozpoczynamy ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny. Będziemy odwiedzać różne miasta w kraju. Areną naszych spotkań i otwartych dla wszystkich wykładów będą uczelnie wyższe. Przyjmiemy też każde inne zaproszenie do wygłoszenia prelekcji  na temat tego jak należy rozumieć PRawdziwy PR.

Sami także planujemy zapraszać do udziału w projekcie. Jedno z takich zaproszeń skierujemy do Kancelarii Sejmu i Senatu. Mamy nadzieję, że także Parlamentarzyści chętnie wysłuchają naszej opowieści o PRawdziwym PR.

Cieszy mnie bardzo dobre przyjęcie inicjatywy przez branżę, liczne głosy wsparcia i deklaracje zaangażowania. Budująca jest także postawa środowiska akademickiego - otwartość i gościnność. Dziękuję i zapraszam do współpracy.

Krystian Dudek, Członek Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Członek Rady Etyki PR, Członek Zarządu PSPR o. Śląsk, ekspert ds. PR, wykładowca akademicki, pomysłodawca konferencji PRawdziwy PR.

 

 

     
 
 
Cieszy mnie, że idea przewodnia projektu – promocja wiedzy z zakresu public relations: prowadzenie profesjonalnych działań PR, planowanie kariery w branży PR, unikanie błędów w trakcie realizacji działań w obszarze PR zostanie przekazana naszym studentom w formie bezpłatnych wykładów prowadzonych przez ekspertów Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Serdecznie gratuluję Państwu tej cennej inicjatywy.
Prof. zw. dr hab. Wiesław Banyś, Rektor Uniwersytetu Śląskiego
     
 
 
Public Relations nabiera coraz większego znaczenia w komunikowaniu społecznym. Stanowi też o sukcesie promocyjnym wielu instytucji, firm czy organizacji. Niestety społeczeństwo niewiele wie o istocie, zadanich i formach Public Relations. Dlatego należy popierać wszelkie akcje popularyzujące wiedzę z zakresu tej, stosunkowo młodej w Polsce, dziedziny.
prof. dr hab. Stanisław Michalczyk, Kierownik Zakładu Komunikacji Społecznej Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego
     
 
 
Public Relations to sztuka komunikowania i porozumiewania się, które towarzyszą nam każdego dnia. Jest to także jeden z filarów działalności organizacji otwartych na swoje otoczenie społeczne. Dlatego popieramy i z przyjemnością przystępujemy do konferencji PRawdziwy PR. Wykłady poświęcone tej popularnej dziedzinie zorganizujemy w ramach cyklu Humanitas - spotkań z wybitnymi przedstawicielami środowiska nauki, kultury, polityki, masmediów i biznesu poświęconych najistotniejszym problemom i wyzwaniom współczesności.
prof. WSH dr Jerzy Kopel, rektor Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu
 
     
 

 

Warto robić wszystko co tylko możliwe, aby przynajmmniej zmniejszyć dysonans poznawczy tych, którzy stykają się z definicją public relations, i z jednej strony otrzymują dawkę pozytywnych komunikatów i przesłań, z drugiej zaś PR określa się jako kłamstwo czy manipulację, czy wręcz kamuflowanie prawdy. Popieram inicjatywę i cieszę się, że PSPR podejmuje tak szerokie działania edukacyjne.

 

dr Dariusz Tworzydło, ekspert ds. public relations, Uniwersytet Wrocławski

 

     
 
 
Szczególnie dużo złego wyrządzają profesji PR w naszym kraju politycy wszystkich bez wyjątku partii, którzy nadużywają tego pojęcia i stosują je w sposób zupełnie nieuprawniony, zamiast marketingu politycznego. Opisują oni terminem PR każdy przypadek działań rozmijających się z wcześniejszymi deklaracjami, każde nadużycie zaufania, polityczną "ściemę", pustą propagandę, itp. mówiąc np.: 'To zwykłe kłamstwa, to czysty PR', albo 'Oni nic nie robią tylko uprawiają PR'. Media cytują takie stwierdzenia i zaczyna utrwalać się ta nieprawdziwa opinia. Czas najwyższy to zmienić!
Zbigniew Lazar, Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
     
 
 
"Wyróżnij się albo zgiń!" - głosi znane hasło. "Ale nie za wszelką cenę!" - usłyszałem kiedyś od redaktora Aleksandra Gortata z TVS. Popieram to podejście. Wierzę, że aktywność PSPR pomoże odczarować PR - to nie jest zestaw wrednych narzędzi manipulacji. Promujmy rzetelnych, etycznych i mądrych PRowców, potrafiących rozsądnie doradzić klientowi, jak sprawnie komunikować się z otoczeniem. Pokazujmy, jak wykorzystać narzędzia PRu w sposób uczciwy i zarazem skuteczny. Jesteśmy instytucją edukacyjną, nastawiną na praktyczność kształcenia - stąd oczywiste zaangażowanie chorzowskiej Wyższej Szkoły Bankowej w inicjatywę Krystiana Dudka.
dr Krzysztof Koj, Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu 
 
     
 
 
Zapoczątkowana akcja jest odpowiedzią na nonszalancję językową przejawiającą się niewłaściwym wykorzystaniem w życiu publicznym terminu „public relations”. PR w obiegowej opinii stał się synonimem niejasnych zagrywek, trików, manipulacji, co w rezultacie utrudnia prowadzenie profesjonalnych działań komunikacyjnych. Dzięki cyklowi prelekcji jest szansa na zburzenie pejoratywnej konotacji działań z zakresu public relations.
Marcin Jańczuk, Przewodniczący Zarządu Mazowieckiego Oddziału PSPR
     
   
Codziennie słyszy się wypowiedzi  takie, jak ta, która dzisiaj padła z ust jednego z polityków: „Pan minister częściej zajmuje się własnym PR-em,, niż swoją pracą”. Każdego dnia branża, którą reprezentujemy, jest utożsamiana z kłamstwem, manipulacją i (w najlepszym przypadku) tuszowaniem błędów lub lenistwa. ‘Robienie pijaru’  jest dzisiaj zdecydowanie pejoratywnym określeniem.  Co możemy zrobić słysząc takie wypowiedzi? Schować głowę w piasek? Zmienić zawód? A może edukować społeczeństwo, począwszy od ludzi młodych – studentów, aby dając rzetelną informację, zmienić ten niesłusznie przypisany nam wizerunek? Tak, to moja propozycja. Dlatego z radością przyłączam się do konferencji PRawdziwy PR.

Marta Cała-Sturzbecher, Członek PSPR, Muna Public Relations

     
 
PRawdziwy PR - w zgrabnej graficznej formie autorzy konferencji połączyli PR, uważany często za manipulację i mydlenie oczu, z pojęciem prawdy. A prawda to dla nas wszystkich wartość: nasze dzieci uczymy by mówiły prawdę, naszych studentów uczymy o platońskiej triadzie: prawda-dobro-piękno. A zatem: czy PR i prawda się wykluczają? Czy się rozmijają? Wielu z nas sądzi, że tak i dlatego mam wrażenie, że PR - paradoksalnie - nie ma dobrego PR. A więc trzeba go budować! Bo dobry PR to prawdziwy PR. W każdym sensie słowa "prawdziwy".
Wojciech Śmieja, Dziekan Wydziału Humanistyczno-Społecznego, Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach 
     
 

Pamiętam kiedy stawiałem pierwsze nieporadne kroki w zawodzie dziennikarza, jeden ze starszych kolegów dał mi radę: "pamiętaj, staraj się nie rzucać słów na wiatr". Jestem przekonany, że podobne motto przyświeca branży public relations, bo - wbrew dość powszechnej, choć mylnej opinii - PR nie jest przeciwwagą dla dziennikarstwa. Jest jego dopełnieniem. Ważne, by zrozumieć tę różnicę oraz fakt, że PR-owcy są po to, by z dziennikarzami współpracować, a nie przeciągać linę.

 Tomasz Zbyszewski, były dziennikarz telewizyjny, radiowy i prasowy; obecnie specjalista ds. PR w Dziale Komunikacji i Strategii Medialnych Grupy PRC

 

     
 

Jako piarowcy doskonale wiemy, że w sytuacji kryzysowej należy reagować niezwłocznie. Dlaczego więc nie zrobiliśmy tego, gdy politycy - ignoranci zaczęli nazywać piarem propagandę i kłamstwa, a zachwyceni tym niezrozumiałym dla nich terminem ignoranci – dziennikarze zaczęli go popularyzować? Może dlatego, że w naszym środowisku zabrakło jedności i konsekwencji w obronie godności zawodowej. Dla mnie public relations, to podtrzymywanie zdobytego zaufania, szacunku i sympatii. W związku z tym popieram ideę projektu odzyskania tych społecznie utraconych wartości i propagowania wiedzy, czym jest PRawdziwy PR. Jeśli wreszcie zadbamy o własną reputację, to może przestaniemy być przysłowiowymi szewcami… I może nie od razu założymy lśniące lakierki, ale na początek chociaż sandałów się dorobimy? Tylko pamiętajmy, skarpetki do nich nie pasują - nawet wyprane.

Wiesław Gałązka – Kierownik Pracowni Badań Komunikacji Politycznej i PR w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu
 

     
 

Inicjatywa PSPR-u jest bardzo słuszna i potrzebna. Jeszcze kilka lat temu pojęcie public relations było w Polsce czymś zupełnie nowym, tym bardziej, że trudno je przetłumaczyć na język polski. Przez to wiele osób, w tym głównie politycy – celebryci, używają go do dzisiaj nie znając – jak widać – jego znaczenia. Utrwalają w świadomości społeczeństwa negatywny obraz PR-owca – manipulanta i populisty, najczęściej kojarzonego niestety z polityką właśnie. Wiele osób nie ma pojęcia, że obowiązuje nas Kodeks Etyki PR, w którym ramy działań są wytyczone. Wszystko poza nimi nie ma nic wspólnego z pojęciem public relations. Najwyższy czas na PRawdziwy PR!

Gabriela Cerowska, Dyrektor ds. marketingu eventowego i szkoleń Grupy PRC

     
 

Najbardziej oczywistym przykładem braku zrozumienia czym jest public relations są wypowiedzi polskich polityków od prawa do lewa zawierające nazwę naszej profesji. Osobiście jednak uznałbym za sukces sytuację, w której starsze pokolenie mojej rodziny słysząc odpowiedź na pytanie:  „…a Ty Michałku, kim jesteś z zawodu?...”,  bezbłędnie zidentyfikuje czym się zajmuję.  Ile razy obserwując zaniepokojenie i brak zrozumienia na twarzy bliskich kiedy precyzyjnie odpowiedzieliście na takie pytanie, poddaliście się i odpowiadaliście: „reklamą Ciociu, reklamą ogólnie”? Kto miałby pracować nad lepszym zrozumieniem istoty naszej profesji , jeśli nie takie organizacje jak PSPR?

 

Michał Sobiło, dyrektor ds. rozwoju Imago PR, członek zarządu PSPR Oddział Śląsk

     
 
Inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations ma szansę stać się pierwszym krokiem ku odbudowie renomy profesji PR-owców. Poprzez cykl wykładów na temat obszaru i metod działań PR-u i zasad etycznych obowiązujących jego przedstawicieli, słuchacze będą mogli poznać inne oblicze profesji, która często w mediach "głównie przez polityków i dziennikarzy" prezentowana jest jako "adwokatura diabła". W chwili obecnej w oczach otoczenia funkcjonuje obraz i definicja zawodu PR-owca, gdzie w miejscu sformułowań: zaufanie, wiarygodność, rzetelność, dialog z poszanowaniem etyki komunikowania się, zadomowiły się terminy nie mające nic wspólnego z public relations i skutecznie zniekształcające jego wizerunek. Czas to zmienić! :)
dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, ekspertka ds. public relations, członkini Rady Etyki Public Relations, Politechnika Koszalińska
     
 
Denerwuje mnie, gdy na każdym kroku ktoś wykorzystuje „public relations” jako synonimu „manipulacji”, „kłamstwa”, czy po prostu „lansu”. Męczy mnie tłumaczenie komuś czymś się zajmuję lub co gorsza gdy widzę skrzywioną minę rozmówcy, gdy mówię, że jestem PRowcem. W odpowiedzi często słyszę – „czyli jesteś od wciskania ludziom kitu?”. Nie zgadzam się z tym! Jestem dumna, że uprawiam ten zawód, dlatego szczerze popieram konferencję PRawdziwy PR i gratuluję inicjatorowi – Krystianowi Dudkowi – odwagi i determinacji.
Dorota Sobel – Adamska, Przewodnicząca PSPR O/Śląsk, manager ds. PR i marketingu CONSORG SA, freelancer www.sobel-adamska.pl
 
     
 
Ile to razy zdarzało się żeby babcia, ciotka, stryj, a czasem świekr i szwagierka pytali nas co to ten magiczny PR? Albo jeszcze lepiej: zajmujesz się tym kłamliwym, oszukańczym czarnym PR-em (i tak nie bardzo rozumiejąc o co chodzi)? Sami musimy zatroszczyć się o swój „dobry PR”. PRawdziwy PR to taka praca u podstaw, którą odrobiły już reklama i marketing, teraz czas na public relations. Niech szewc w dziurawych butach już nie chodzi. Gratuluję inicjatywy i determinacji, trzymam kciuki za powodzenie projektu.
 
 Michał Raszka, specjalista ds. PR w Dziale Komunikacji i Strategii Medialnych
Grupy PRC 
     
 
Prawdziwy PR – cykl konferencji nie tyle potrzebnych, ile koniecznych. Najwyższy już czas, by działania z zakresu public relations przestały być kojarzone z manipulacją i mydleniem ludziom oczu. Sami zadbajmy o swój wizerunek, nikt nas w tym nie wyręczy. Właściwe postrzeganie istoty działań PR wszystkim wyjdzie na dobre: politycy przestaną pleść androny, babcie w końcu zrozumieją czym wnuczek się zajmuje, a my? Odetchniemy z ulgą. Niech Prawdziwy PR będzie ziarnem oddzielonym od plew – opinii nieprzychylnych i krzywdzących. Gratuluję pomysłu. Klikam To!
Łukasz Dziedzic, Specjalista ds. Public Relations, BE Public  
 
     
 
Na co dzień, wykonując służbowe obowiązki, z powodzeniem zajmujemy się kreowaniem wizerunku przeróżnych marek i klientów. Ale opinie, które krążą o PR-ze pokazują, że choć jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie, jej własny PR zdaje się mocno kuleć. Ludzie wciąż postrzegają public relations jako manipulację, czarną magię i szarlatanerię kojarzoną głównie z kontrowersyjnym światem polityki. Dlatego gratuluję pomysłu twórcom projektu PRawidzy PR i mam nadzieję, że dzięki ich wysiłkom obraz PR-u wśród naszego społeczeństwa ulegnie zmianie na lepsze. W końcu najlepiej powinniśmy wiedzieć, jak tego dokonać. Bo jeśli nie my, to kto?
Aleksandra Kajda, specjalistka ds. PR w Dziale Komunikacji i Strategii Medialnych
Grupy PRC 
     
 
Na studiach postanowiłam zająć się public relations. Dialog z interesariuszami organizacji oparty, przynajmniej w części, na merytorycznych argumentach, wydał mi się atrakcyjniejszą i efektywniejszą formą komunikacji niż emocjonalna i jednokierunkowa reklama. I takie przekonanie mam do dziś! Od lat pracuję z firmami, które public relations traktują jako część swojej rzetelnej współpracy z otoczeniem i ważny element rozwoju organizacji. Zdają sobie sprawę, że bez komunikacji nie ma sukcesu, ale wiedzą też, że sama komunikacja nie zapewni powodzenia. Chciałabym, żeby tych uczciwych, świadomych komunikatorów było coraz więcej. I żeby nie musieli tłumaczyć się ze współpracy ze specjalistami public relations. Konferencja Prawdziwy PR na pewno w tym pomoże.
Lidia Marcinkowska-Bartkowiak, Partner, dyrektor zarządzająca w Neuron Agencja Public Relations, członek Rady ZFPR
     
 
Na pytanie – czym się Pani zajmuje, moja odpowiedź, iż jestem ekspertem public relations na ogół wywołuje zdziwienie i dalsze pytania, o co chodzi.
Bezcenna jest więc każda inicjatywa, która prowadzi do wzbogacenia społecznej wiedzy na ten temat. Cykl spotkań, zaproponowany przez Krystiana Dudka z Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk, podczas których będziemy tłumaczyć na czym polega dobra komunikacja i jak się to robi, może dużo zmienić w społecznym postrzeganiu piaru. Ze szkoleniowego doświadczenia wiem, że ludzie chłoną wiedzę nt. PR z ogromnym entuzjazmem i są naprawdę zainteresowani.
Ziarno zasiane dzisiaj zaowocuje w kolejnych latach tym, iż jako społeczeństwo będziemy potrafili lepiej się porozumiewać. Czy można lepiej wypełniać misję edukacyjną jaką nasze Stowarzyszenie ma zapisaną w statucie? Na pewno to dobry kierunek.
Małgorzata Sznicer, Członkini Zarządu PSPR o. Śląsk, Pro Bono Public Relations
     
 
Jako badacz ale i praktyk zajmujący się komunikowaniem, całym sercem życzyłbym PR-owi odzyskania reputacji na jaką w rzeczywistości zasługuje. Rozum tymczasem podszeptuje, że będzie to niezwykle trudne…  Stereotyp już powstał, a z nim jak wiadomo, niełatwo jest wygrać. Ale próbować trzeba. Tylko jak uporać się z tymi przedstawicielami branży, którzy  nieetycznymi działaniami dostarczają argumentów na rzecz owego stereotypu? Chyba tylko konsekwencją w działaniach Rady Etyki i podnoszeniem w sposób bezkompromisowy, swoich własnych standardów etycznych. Podejmując więc działania w obronie reputacji branży, do których się przyłączam i które uważam za ze wszech miar potrzebne, musimy uczciwie, wyznaczyć granice tego, co godzimy się firmować, a na co, jako środowisko praktyków public relations, nie dajemy przyzwolenia.  
dr Zbigniew Chmielewski, Uniwersytet Wrocławski, Członek Rady Etyki Public Relations 
     
 
Istotą i niezbędnym warunkiem dla zaistnienia procesu komunikacji jest poczucie bezpieczeństwa podmiotów, które w nim uczestniczą. To poczucie bezpieczeństwa wynika ze zdrowej relacji, będącej podstawą właściwie rozumianego PR. Niestety pojęcie zdrowej relacji ulega zachwianiu przez to, że wiele podmiotów traktuje PR jako proste i szybkie narzędzie do osiągania zysków. Dlatego też organiczną pracę, która jest punktem wyjścia dla przedsięwzięcia PRawdziwy PR, należy uznać za niezwykle trafną. Tylko bowiem w ten sposób można mieć nadzieję na zmianę niekorzystnych tendencji.
Arkadiusz Kaczor, rzecznik Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu
     
 
Gratuluję pomysłu i cieszę się, że taka inicjatywa jest realizowana. Cel jaki przyświeca temu projektowi jest godny aprobaty! Public relations, PR, czy w końcu "piar" to zagadnienie, które dla wielu odbiorców naszych działań, jest w dalszym ciągu tajemnicze i niezrozumiałe. A jak już komuś się kojarzy to niestety nie są to skojarzenia pozytywne. A szkoda. Już najwyższa pora aby PR zaistniał w świadomości ludzi jako działanie godne i szlachetne. Jako forma dialogu, szczerego dialogu, pomiędzy organizacją (firmą / instytucją) a jej interesariuszami. Dlatego własnie wspieram tą akcje i życzę jak największej liczby zainteresowanych projektem!
Natalia Heczko, Dyrektor ds. reklamy i PR w firmie ComNet Multimedia
 
 
     
 
Z dużą nadzieją witam akcję PSPR-u; warto ją wspierać w naszym środowisku z całych sił. Popularność naszej dyscypliny w ostatnich latach obróciła się przeciw nam, a sprawcami tego stanu rzecz sa głównie politycy i - niestety - nasi pobratymcy dziennikarze. Obraz branży public relations, jaki prezentują, czyni z szlachetnej sztuki komunikacji i kreowania dobrych relacji - manipulatorów i cynicznych "psujów" życia publicznego. Nie twierdzę, że nie ma takich w naszym zawodzie, ale jestem dziwnie przekonany, że jest ich tu mniej niż wśród polityków i dziennikarzy... Pora zacząć prostować ten nasz wykoślawiony wizerunek. Nikt tego za nas nie zrobi.
dr Marek Zimnak, Prezes Stowarzyszenia PRom
     
 
Od początku swojej działalności zawodowej spotykam się z nieporozumieniami dotyczącymi naszej branży. W latach 90-tych terminy PR i Public Relations w ogóle był nieznane lub mylone z reklamą, obecnie – głównie wskutek używania ich w medialnych rozgrywkach osób publicznych – utożsamiane są często z manipulacją i kłamstwem. Widząc jak wielka jest potrzeba wiedzy, już w 2000 roku podjęłam starania o obecność w Polsce London School of Public Relations. Jednak mimo, że kursy te – organizowane obecnie przez Związek Firm PR – trwają już od tylu lat a uczelnie w całej Polsce wykształciły niejednego PR-owca, nadal pojawiają się osoby, które nieetycznym zachowaniem przyczyniają się do utrzymywania negatywnych stereotypów. Niestety, nie wszyscy wypowiadający się o PR wiedzą o czym mówią, ale też nie każda osoba wykształcona w tej dziedzinie zachowuje standardy etyczne – w tym tkwi problem. Im bardziej więc zewrzemy szeregi jako PRawdziwi PRofesjonaliści i z im większą konsekwencją piętnować będziemy negatywne przypadki, tym szybciej nastąpi zmiana. Dlatego popieram inicjatywę PRawdziwy PR.
Anita Zdrojewska, właścicielka i dyrektor zarządzająca agencji PUBLINK, członek Rady Etyki PR
     
 
To jest chyba specyfika naszych czasów, że nawet pojęciu Public Relations zaczyna być potrzebny dobry PR. Bo pojęcie Public Relations miewa również zły PR, wskutek jego nadużywania i braku etyki. Zatem rolą tej konferencji będzie nadanie właściwego postrzegania PR-u, co z pewnością pomoże również studentom w zrozumieniu właściwej roli przynależnej PR-owi.
Joanna Dinges, Dyrektor Biura Karier, Wyższa Szkoła Bankowa Wydział Zamiejscowy w Chorzowie
 
     
 
Zmienia się język, powstają kolejne kanały komunikacji, a informacja nabiera wciąż nowych, czasem bardzo abstrakcyjnych form – i tak od zawsze... Public Relations to praca na żywym organizmie, pełnym nieszablonowych, trudnych do przewidzenia zachowań. Jako praktycy odpowiedzialni za wizerunek swoich Klientów, posługujemy się narzędziami, które nieustannie ewoluują i będą nadal ewoluować. Jak kreować skuteczny przekaz w tak dynamicznej rzeczywistości? Zajmujemy się komunikacją! Spotykajmy się więc, rozmawiajmy, stosujmy ją i wspólnie zgłębiajmy PRawdziwy PR.
Piotr Bugaj, media specialist w agencji pointb pr
     
 
Inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, to projekt godny kontynuacji!
Wśród tylu kontrowersji i domniemanej wiedzy nt. public relations (znamy się wszak na wszystkim, od medycyny po politykę) budująca jest każda inicjatywa pokazująca praktyczną stronę działań PR.
W ramach specjalności PR i reklama w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, uczymy teorii, pokazujemy mechanizmy, techniki i strategie rządzące współczesnym PR. Każde słowo praktyka jest dla nas cenne!
dr Agnieszka Walecka-Rynduch, adiunkt w Katedrze Lingwistyki Kulturowej i Komunikacji Społecznej, specjalność PR i reklama, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie 
 
     
 
Ikona popkultury Marilyn Monroe mawiała: "Nieważne jak o tobie mówią, ważne by mówili". W tym zdaniu jest wiele prawdy, którą na co dzień my - PR-owcy się kierujemy. Jednakże ważne jest to, aby poza kreatywnością i profesjonalnym podejściem zachować zdrowy rozsądek. To my poprzez swoją ciężką pracę powinniśmy ustanawiać i utrzymywać wzajemne zrozumienia między daną organizacją a jej otoczeniem, stworzyć atmosferę zaufania i szacunku do niej.
Jestem zaszczycona faktem, że Wyższa Szkoła Bankowa bierze udział w inicjatywie PSPR-u. To bardzo ciekawe stowarzyszenie z ogromnym potencjałem. Mam skromną nadzieję, że dzięki projektowi nasi studenci zdobędą wiedzę opartą na autentycznym doświadczeniu praktyków.
Życzę powodzenia i trzymam bardzo mocno kciuki za projekt!
Patrycja Paczyńska, Pełnomocnik Rektora ds. Public Relations Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie 
     
 
Kiedy współuruchamiałem w Krakowie pierwsze w Polsce studia Pulic Relations (podyplomowe, na AE Kraków) nikt nie sądził, że branża rozwinie się tak szybko. Przez długie lata ekonomiści chcieli widzieć PR jako jedno z drobnych narzędzi w ramach Promocji, czyli jednego z 4P’s marketingu-mix. Nawet sam profesor Philip Kotler niewiele zmienił. A już w 1997, kiedy na AE w Krakowie odbierał doktorat honoris causa, mówił że public, że opinia publiczna, że to właśnie PR jest najważniejszym z elementów jego koncepcji. I trochę się śmiał, że tak ortodoksyjnie trzymamy się jego koncepcji sprzed 30-40 lat. Pewnie jednak nie o taką dominację PR mu chodziło. I pewnie dziś wolelibyśmy, by słowa Public relations, używane jako wytrych na wszystkie szwindle wizerunkowe, znaczyło to co wtedy. Zwyczajne, choć rzeczywiście bardzo ważne narzędzie zarządcze. I tylko tyle.
Wiceprezes Zarządu Grupa PRC, Właściciel Instytutu Szkoleń MEGALIT
     
 
Każdy wie czym zajmuje się stomatolog, mechanik samochodowy czy prawnik ale PR-owiec? Na pierwszy rzut oka jego praca jest niezauważalna. Nie oznacza to, że jest zbędna. Przeciwnie, jest konieczna. Filozofia PR-u opiera się na stworzeniu atmosfery zaufania i zmniejszeniu dystansu pomiędzy firmami a odbiorcami ich usług. Na pokazaniu, że w rzeczywistości diabeł nie jest tak straszny jak go malują. W skrócie można powiedzieć, tak jak w sądzie, że Public Relations mówi PRawdę i tylko PRawdę. Nie ma w nim miejsca na mataczenie, oszukiwanie i kombinowanie. Jestem przekonana, że akcja odniesie wielki sukces i na stałe zmieni sposób postrzegania PR-u przez nasze społeczeństwo. 
Katarzyna Konecka, młodsza specjalistka ds. PR w Dziale Komunikacji i Strategii Medialnych Grupy PRC
 
     
 
Gratuluję pomysłu, na co dzień obserwując media i polityków, dochodzę do wniosku, że „PR” ma po prostu słaby „PR”. Tym bardziej cieszę się z tej inicjatywy ale media tradycyjne to nie wszystko. PR cały czas się zmienia między innymi narzędzia np. działania komunikacyjne w Internecie w przeciągu ostatnich 5 lat zmieniły się diametralnie, mam na myśli przede wszystkim Social Media. Dzisiaj każdy konsument a właściwie „PRosument” może kształtować i wpływać na wizerunek organizacji i co najważniejsze klienci są tego świadomi, czego doskonałym przykładem z ostatnich dni mogą być problemy komunikacyjne platformy cyfrowej NC+. Trzymam kciuki za projekt „PRawdziwy PR”, mam nadzieję, że małymi krokami uda się osiągnąć zamierzone cele. 
Marcin Janowski , specjalista ds. E-PR i Social Media, Członek PSPR, właściciel
SPACE PR
     
 
Sfera Public Relations rozumiana przez pryzmat relacji międzyludzkich bliska jest szeroko pojmowanemu terminowi humanitas. Projekt PRawdziwy PR propagujący etyczne postawy w dziedzinie Public Relations jest bardzo cenny. Gratuluję inicjatywy, którą z przyjemnością będziemy gościć na naszej Uczelni, jako bliską towarzyszącej nam wizji świata.
mgr Aleksander Dudek, kanclerz Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu
 
     
 
Popieram inicjatywę. Żeby mnie już u cioci na imieninach nie pytali, czym właściwie się zajmuję i czy z tego da się żyć? No bo przecież "pijar" to nie inżynier. Popieram, aby mnie drobni przedsiębiorcy nie pytali, czy robimy też wizytówki?
Aby poważni klienci nie myśleli, że jesteśmy cudotwórcami, którzy w tydzień podniosą o 100% liczbę zapytań biznesowych. Albo magikami, którzy od ręki "wyczyszczą" negatywne wpisy w internecie.
PR nieprędko "trafi pod strzechy", ale dzięki inicjatywie Prawdziwy PR ma szansę stać się bardziej zrozumiały. W końcu chodzi nam wszystkim o to, aby komunikacja była łatwiejsza.
Marek Thorz, senior communication manager w firmie Plus Communication, Grupa KUC
 
     
 
Realizując swoje codzienne obowiązki, często spotykam się ze stwierdzenie, iż czynie „propagandę”. Jestem przekonany, iż słowa te wypowiadane są przez osoby, które niestety na temat PR wyrobiły sobie zdanie tylko na podstawie przekazów, czy też haseł wypowiadanych przez niektórych polityków. Kto, chociaż w niewielkim stopniu zgłębił temat PR wie, że jest to proces długotrwały i pracochłonny. Opierający się na naturalnej chęci komunikacji, budowaniu wspólnych relacji i kształtowaniu otwartych stosunków społecznych.  Z perspektywy firmy, w której pracuje, a która często stawiana jest w pozycji firmy monopolistycznej, komunikacja jest ważną częścią strategii działania. Dlatego 
w inicjatywie Prawdziwy PR, gdzie prezentowana będzie prawdziwa idea PR, dostrzegam korzyści dla jednostek samorządowych. Sygnały wysyłane przez nas do otoczenia, to komunikaty o działaniach podejmowanych na rzecz i dla mieszkańców. Zaproszenie do wymiany poglądów, kontaktu, komentowania i zbierania opinii, a także do zmniejszenia dystansu.  Są to sygnały, które z „propagandą” mają niewiele, a nawet nic wspólnego. Dlatego czas zmienić to myślenie.  Powodzenia PRawdziwy PR.  
Sławomir Grucel, Specjalista ds. Public Relations MPWIK Jaworzono, sympatyk PSPR 
 
     
 
Prawdziwy PR to sztuka komunikowania w odróżnieniu od koloryzowania i zakłamywania rzeczywistości poprzez PRowskie sztuczki. Sztuka trudna, bez fajerwerków. Ale warta wysiłku. Podobnie jak przywracanie sensu tej pracy i znaczenia słów. Naiwne? Nie dla mnie. Dlatego projekt Prawdziwy PR jest „dla mnie” i do niego dołączyłam. 
dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego, Członek Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom
 
     
 
Szewc bez butów chodzi  to powiedzenie, które obecnie wydaje się stosunkowo wiernie oddawać status tego, czym my piarowcy zajmujemy się na co dzień – kreowaniem właściwego wizerunku, w tym przypadku wizerunku naszej branży.  Niestety tzw. „zagrywki piarowskie” weszły już niemal na stałe w kanon mowy polskiej, a zarazem świadomość nie tylko powszechnej opinii, ale także – co tym bardziej niepokojące – osób, z którymi pracujemy na co dzień, czyli dziennikarzy. Możemy oczywiście wskazać, iż winą za to obarczyć należy właśnie media, polityków, środowiska biznesowe, etc. Częściowo tak właśnie jest. Ale czy nie powinniśmy poklepać się w pierś i zapytać nas samych, czy fakt, iż prawdziwy PR wciąż mylony jest z propagandą bądź/i wybranymi narzędziami marketingu politycznego nie jest także naszą winą? Czy rzeczywiście powinniśmy się dziwić, iż nie wszyscy wiedzą „z czym to się pije”?  Tym bardziej istotne, by działania w ramach inicjatyw takich, jak PRawdziwy PR weszły na stałe w kalendarz PR-owej Polski. Być może to sprawi, że za jakiś nie będziemy musieli odpowiadać na pytania: „a tak naprawdę, to czym Wy się w tych piarach zajmujecie?”.
Piotr Dembiński, account manager w Imago PR, general manager Automotive PR Poland oraz członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relatons o. Śląsk 
     
 
Mówiąc o tym, jaki public relations ma w Polsce PR, można by rzec, że szewc bez butów chodzi i jeszcze na to narzeka. Dlatego też, skoro branża wzięła się za kreowanie swojego wizerunku (lepiej późno niż wcale) nie mogę pozostać obojętny wobec tak cennej i jak najbardziej słusznej inicjatywy zwłaszcza, że rzeczywiście czas już najwyższy podjąć trud wyjaśnienia cóż to za zwierz, ten cały PR i o co w tym wszystkim chodzi szczególnie tym, którzy „piarem” posługują się na co dzień, nie za bardzo wiedząc co i o czym mówią. Chętnie więc zgłaszam akces do tego przedsięwzięciaz przekonaniem, że tak zacne grono naukowców i praktyków, swoją ciężką pracą na tym ugorze niewiedzy, sprawi, że już wkrótce wyda on całkiem okazały plon.
dr Wojciech K. Szalkiewicz, Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. prof. T. Kotarbińskiego
 
     
 
PR jest obok nas - wszędzie, ponoć. Sporo osób na sam dźwięk 'PR' dostaje gęsiej skórki. To wynik tego, że PR w ostatnim czasie został rozciągnięty na dziedziny, w których przypięto mu łatkę kłamstwa i manipulacji informacją. A przecież takie zjawisko PR-em nie jest i być nie może. 
Konferencja PRawdziwy PR to świetny pomysł. Dzięki temu, mam nadzieję, będzie można poprawić renomę branży, ale przede wszystkim edukować zróżnicowane grupy osób. Te które już mają mylne zdanie i te które zdania jeszcze nie mają. 
Justyna Konik, specjalista ds. PR, rzecznik prasowy Spotkań Górskich „Lawiny” 
 
     
 
Projekt Prawdziwy PR bez wątpienia jest niesamowicie potrzebny całej branży. Dziś znajdujemy się w sytuacji, gdzie przez 20 lat istnienia PRu w Polsce przypisywano tej dyscyplinie najróżniejsze, nierzadko niestworzone rzeczy. W chwili obecnej z tego powodu borykamy się często z niesprawiedliwym osądem i błędnym wizerunkiem w świadomości większości społeczeństwa. Najwyższy więc czas jasno zaprotestować przeciwko błędnej interpretacji i działaniu wbrew istocie i etyce public relations. W końcu, jak mawiali klasycy – PR powinien zaczynać się od własnego podwórka. Prawdziwy PR ma szansę to podwórko wreszcie uporządkować, demonstrując wszystkim zainteresowanym autentyczny obraz dyscypliny Public Relations oraz wspierając jej dobre praktyki. 
Zachęcam tym samym wszystkich przedstawicieli branży do aktywnego wsparcia całej akcji już na co dzień w swojej pracy.
Szymon Pieczyński, samodzielny konsultant ds. PR
 
     
 
Ciężko wyobrazić sobie lepsze miejsce, na zorganizowanie konferencji Prawdziwy PR niż Uniwersytet. W momencie wejścia w mury uczelni kierunków powiązanych z Public Relations, stały się one naturalnym miejscem pogłębiania wiedzy, szkolenia kadr oraz dzielenia się dobrymi praktykami. Kształcąc studentów w dziedzinie PR-u, ciąży na nas duża odpowiedzialność, ale też i szansa na zbudowanie nowego, odświeżonego podejścia do materii Public Relations. Niezmiernie cieszy mnie organizacja konferencji Prawdziwy PR na naturalnym gruncie studentów, praca z nimi z pewnością zaowocuje w przyszłości.
Miłosz Wrona, Rzecznik Prasowy oraz Przewodniczący Komisji Promocji i Informacji Samorządu Studenckiego UŚ
     
 
Sztuka Public Relations odgrywa w ostatnim czasie ogromną rolę, również na rynku usług prawniczych. Stąd, jako organizatorzy Konferencji ‘Prawnicy w sieci’, która ma ukazywać studentom prawa i młodym prawnikom funkcjonowanie w mediach społecznościowych, niezwykle cieszymy się, że będziemy mogli wysłuchać prelekcji Pana Krystiana Dudka i tym samym wesprzeć inicjatywę Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Liczymy, że ta współpraca zaowocuje zwiększeniem świadomości obecnych studentów, a przyszłych prawników na temat tego, czym jest ‘PRawdziwy PR’ i obali krążące stereotypy o tej branży. Bo czyż jest lepsze miejsce na odkrywanie prawdy niż wydział prawa?
Katarzyna Ślęzak, Wiceprezes ELSA Katowice ds. Seminariów i Konferencji
     
 
Od wielu lat kształcimy przyszłych specjalistów Public Relations, kładąc nacisk nie tylko na zdobywanie przez nich wiedzy i umiejętności, ale także na kształtowanie postaw etycznych. Nasi wykładowcy to przede wszystkim znakomici praktycy, którzy przekazują młodym ludziom właściwe zasady funkcjonowania w tej branży. Ważnym i cennym wzbogaceniem prowadzonych przez nich kursów będzie udział w projekcie PRawdziwy PR. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy przyłączyć się do tej inicjatywy i szerzyć ideę prawdziwego Public Relations. 
prof. nadzw. dr hab. Marek Pałasiński, Rektor Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera 
 
Czy PR potrzebuje PRu? Okazuje się, że tak. Kiedy zawód ten staje się coraz bardziej popularny, a z mediów dowiadujemy się o zaniedbaniach i praktykach, które z PR-em mają niewiele wspólnego, nie mam wątpliwości, że inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations jest bardzo potrzebna. Dlatego kiedy usłyszałam o idei projektu PRawdziwy PR widziałam, że na mapie spotkań nie może zabraknąć Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Cieszę się, że nasi studenci kierunków związanych z reklamą i Public Relations będą mieli możliwości zdobycia bądź uzupełnienia wiedzy na temat PRawdziwego PRu. 
Iwona Stolarska, Specjalista ds. Public Relations, Dział Promocji i Public Relations, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera 
 
Specjaliści od komunikacji często tak bardzo koncentrują się na zadaniach wyznaczonych im przez kierownictwo lub klientów, że zapominają o tym jak ważna jest dbałość o ich własny wizerunek – trochę na zasadzie szewc bez butów chodzi. Tymczasem powinniśmy postępować zgodnie z powiedzeniem „praktykuj to, czego sam nauczasz”. Dobre zrozumienie istoty Public Relations przez zleceniodawców, media i opinię publiczną jest podstawowym warunkiem dla zwalczenia nieprawdziwego wizerunku PR.

Jeśli potrafimy wytłumaczyć odbiorcom skomplikowane i szalenie specjalistyczne zagadnienia z różnych branż w których pracujemy, nie powinno sprawić nam problemu wyjaśnienie dlaczego Public Relations jest potrzebne. Dla opinii publicznej możemy być twarzą firmy lub urzędu. Jednak dla naszych pracodawców lub zleceniodawców często jesteśmy głosem opinii publicznej, który w celu wyjaśnienia trudnych lub skomplikowanych zagadnień, stawia te same pytania. Możemy być łącznikiem ze światem zewnętrznym, swoistym tłumaczem, pomagającym obu stronom zrozumieć swoje racje. Projekt PRawdziwy PR jest znakomitym miejscem do tego, aby proces wzajemnego zrozumienia zapoczątkować.

Karol Poznański, PR & Communications Manager MSD Polska Sp. z o.o., Członek PSPR

 
Prawdziwy PR to jeden z największych projektów edukacyjnych realizowanych w historii public relations w Polsce. To także inicjatywa, która posiada realny potencjał poprawy wizerunku branży. Czołowi specjaliści w końcu mogą rozprawić się z historiami w stylu „dziadka z Wehrmachtu” oraz wskazać strategiczne znaczenie działań komunikacyjnych w biznesie. Cykl konferencji Prawdziwy PR to doskonała okazja, aby poznać najlepsze praktyki profesjonalistów public relations.

Witold Wolny, Account Manager, agencja 21

2012 Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Skwer Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 5 lok. 2U, 01-015 Warszawa

tel. 608 187 780 email: , biuro prasowe:
Realizacja: Ideo CMS Edito Powered by: